Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin “Devam Zorunluluğu” başlıklı 12 nci maddesinin 3 ncü fıkrasında : “Bir derse kaydolup devam şartını yerine getiren; ancak başarılı olamayan öğrenciler teorik, dersleri tekrar ederken devam şartı aranmaz. Hem uygulamalı dersleri hem de teorik ve uygulama kısmı bulunan dersleri tekrar ederken devam şartı aranır.” hükmü yer almaktadır. Bu madde 23.09.2015 tarih 29484 sayılı Resmi Gazete de yayımlanmış olup, yayımlandığı tarih itibari ile yürürlüğe girmiştir.
Tamamen Uygulamalı ya da hem teorik hem de uygulaması bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersi tekrar ederken “DEVAM ŞARTI” nı da yerine getirmek zorundalardır.
DEVAM ŞARTI: Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin “Devam Zorunluluğu” başlıklı 12 nci maddesinin 2 nci fıkrası : “Öğrencilerin teorik derslere %70, uygulamalara %80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavlarına giremezler.”
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
2016-2017 Güz Yarıyılı Ders Kayıt/Ara Kayıt Yenileme
2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Kayıt yenileme işlemleri 05 Eylül 2016 – 09 Eylül 2016 tarihleri arasında yapılacaktır. (Tıp Fakültesi hariç- Tıp Fakültesi öğrencileri sınıf bazında ve 2016-2017 Akademik takvimde gösterilen tarihlerde kayıt yenileme yapacaklardır)
İkinci Öğretim öğrencileri ile normal öğrenim süresini aşan Normal Öğretim öğrencilerinin harç yatırma işlemleri 05-09 Eylül 2016 tarihleri arasında Vakıfbank şubelerinden, Vakıfbank internet şubesinden ve Vakıfbank ATM’lerinden yapılabilecektir.
Öğrencilerimiz ders kayıtlarını internet üzerinden Öğrenci Bilgi Sistemlerine (OBİS) erişerek (http://obs.aku.edu.tr/oibs/ogrenci) yapacaklardır.
YENİ KAYIT ÖĞRENCİLERİNİN DİKKATİNE: Yeni kayıt yapan öğrencilerimiz de aynı tarihlerde (05-09 Eylül 2016) ders kayıtlarını tamamlayacak olup, yukardaki linkten giriş yapacaklardır. Kullanıcı adı alanına öğrenci numarası, Şifre alanına da TC Kimlik numaralarının ilk 5 hanesini (daha önce değiştirmediler ise) gireceklerdir.
İnternet ortamında ders kaydını tamamlayan öğrencilerimiz, ders kayıtlarını kesinleştirmeleri gerekmektedir. Ders kaydı kesinleştirilen öğrencilerin danışman onayları 09.09.2016 Cuma mesai bitimine kadar danışmanları tarafından yapılacaktır. Öğrencilerin kayıt yenileme tarihlerinde ayrıca gelmelerine gerek yoktur.
Ders kayıtlarını tamamladığı halde sorun olan öğrenciler 19-21 Eylül 2016 tarihleri arasında Danışmanları nezaretinde düzeltme yapabileceklerdir.
Müfredatlarında ya da alttan “Alandışı Seçmeli Ders” i olanlar kayıt ekranlarında yer alan, alan dışı ders havuzundan bir tane ders seçebileceklerdir. Alandışı derslerin kontenjanı 50 ile sınırlıdır.
19.09.2016 Pazartesi günü itibari ile 2016-2017 Güz yarıyılı dersleri başlayacak ve dersler zamanında yürütülecektir. Öğrencilerin derslere devam durumları düzenli bir şekilde kayıt altına alınacaktır.
Kayıt Yenileme Tarihlerinde Ders Kaydı Yapmayan/Yapamayan Öğrenciler:
09.09.2016 Cuma saat 17:30’dan sonra ders kayıt ve danışman onayı kesinlikle yapılmayacaktır. Bu tarihten sonra kayıt yenileme ancak mazeretlerini belgelemeleri kaydı ile “Birim Yönetim Kurulu” nun mazeretini uygun görmesi halinde gerçekleştirilebilecektir.
** Ders kayıtlarının nasıl yapılacağına dair, Ders Kayıt Kılavuzu dokümanına ulaşmak için tıklayınız
** Aynı anda ikinci Üniversite kaydı bulunan ve Üniversitemiz kaydı diğer Üniversiteye göre sonra olan öğrencilerin harç ücretleri tahsili 19.09.2016 tarihinden sonra yapılacaktır.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Adres: http://ogrenci.aku.edu.tr/2016/09/01/2016-2017-guz-yariyili-ders-kayitara-kayit-yenileme/
2016-2017 GÜZ Dönemi İşyeri eğitimine gidecekler için Dikkat Edilecekler;
- Tamamı Uygulamalı olan dersi alması gerekenler işyeri eğitimine gidemezler.
- Devamsızlıktan kalıp teorik veya uygulamalı dersi alması gerekenler işyeri eğitimine gidemezler.
- Önceki dönemlerde alması gereken dersleri hiç alamayan veya almayanlar işyeri eğitimine gidemezler.
- Daha önce aldıkları, devam zorunluluğu olmayan derslerden 15 AKTS ‘den fazla değere sahip ders alması gereken öğrencilerimiz işyeri eğitimine gidemezler.
=============================================
Sayın Hocalarım;
İşyeri Eğitimine gidecek öğrencilerimizin işyeri eğitimi ve yaz stajı (15+15 AKTS) derslerinin her ikisini de seçmeleri gerekmektedir.
Saygılarımla
Şükrü ÜLKER
=============================================
3. Sınıf 2. Yarıyıl/4.Sınıf 1.Yarıyıl Ders Programı (Üniversite Eğitimi)
No | Dersin Adı | Teorik | Uygulama | Toplam | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1 | Motor ve Taşıt Performans Testleri | 3 | 1 | 4 | 6 |
2 | Bilgisayar Destekli Mühendislik Programları | 2 | 1 | 3 | 5 |
3 | Taşıt Emisyon ve Egzoz Kontrolü | 3 | 0 | 3 | 5 |
4* | Otomotiv Mühendisliği Prensipleri II | 3 | 1 | 4 | 6 |
4* | Taşıt Teknolojisi II | 3 | 1 | 4 | 6 |
5 | Seçmeli Ders I | 3 | 0 | 3 | 4 |
6 | Seçmeli Ders II | 3 | 0 | 3 | 4 |
TOPLAM | 17 | 3 | 20 | 30 | |
Seçmeli Dersler | |||||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
Yağlar ve Yağlama Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 4 | |
3 | 0 | 3 | 4 | ||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
Hidrolik ve Pnomatik Sistemler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
3 | 0 | 3 | 4 | ||
3 | 0 | 3 | 4 | ||
*5 ve 6 yarıyılda Otomotiv Mühendislik Prensipleri II ve Taşıt Teknoloji II dersleri her iki dönemde de açılır ve öğrenci her dönemde farklı dersi alır |
3. Sınıf 2. Yarıyıl/4.Sınıf 1.Yarıyıl Ders Programı (İşyeri Eğitimi)
No | Dersin Adı | Teorik | Uygulama | Toplam | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
1 | İşyeri Eğitimi | 0 | 0 | 0 | 15 |
2 | Yaz Stajı | 0 | 0 | 0 | 15 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 | 30 |
Müfredat: http://teknoloji.aku.edu.tr/ders-programi-4/
=============================================