Otomotiv Mühendisliği Lisans Bitirme Projeleri
2020 Bitirme Projeleri
Bitirme Projeleri
Bitirme Tezleri için TÜBİTAK Destekleri- 2209-A – Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
- 2209-B – Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezi Destekleme Programı
====================================================================
- TÜBİTAK 2241 Özel Sektöre Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması
https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/ozel-sektore-yonelik-lisans-bitirme-tezleri-yarismasi
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından 2241 Özel Sektöre Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması 7- 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında başvuruya açılacaktır.
Programın amacı, lisans bitirme tezlerinin özel sektörün ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmesi ve lisans öğrencilerinin öğrenimleri sırasında özel sektör ortamında bulunarak uygulama tecrübesi edinmelerinin sağlanması yoluyla lisans düzeyinde üniversite özel sektör işbirliğinin teşvik edilmesidir.
Öğrencilerden ayrıca 4. Sanayi Devrimi kapsamındaki gelişmeler doğrultusunda sanayide dijital dönüşüm ile ilgili konulara yoğunlaşan tezler hazırlamaları beklenmektedir.
Program kapsamında, lisans öğrencilerinin hazırladıkları, özel sektörün bir sorununu çözmeyi hedefleyen ve/veya sektörde uygulama potansiyeli olan ürün/süreç iyileştirme ve/veya geliştirmeye yönelik lisans bitirme tezleri için yarışma düzenlenecektir.
Ayrıntılı bilgi için TÜBİTAK web sayfasını ziyaret edebilirsiniz: www.tubitak.gov.tr/bideb/2241b
Çağrı duyurusu için lütfen tıklayınız.
-
2017-2018 Bitirme Projeleri
-
2016-2017 Bitirme Projeleri
veri yok.
-
2015-2016 Bitirme Projeleri
-
2014-2015 Bitirme Projeleri
Can Bus Sisteminin Eğim Sensörü İle Haberleşmesi
Onur Akkaya
Kanola Yağından Transesterifikasyon Metodu Kullanarak Biyodizel Üretimi
114205009 Osman Çetin
114205016 Resul Kulaksız
104206008 Ömer Şemenoğlu
Otomobil Devir Daim Pompası Hasar Analizi
104206001 Bekir Can İnçoğlu
Kaplanmış Otomotiv Fren Diskinin Frenleme Performansına Etkisinin Araştırılması
104206023 Onur Can Ünal
104206022 İbrahim Erkurt
114205012 Ömer Kartal
Matlab Simulink Ortamında 6 Ve 7 Vitesli Şanzımanların Similasyon Ve Analizi
114205015 Burcu Eminler
Kavrama Baskı Plakası Hasar Analizi
Cevat Karaağaç
Taşıtlarda Önden Çarpışma Performansını Etkileyen Farklı Enerji Yutucuların İncelenmesi
104206006 Engin Yiğit
Diferansiyel Çamur Takviye Boru Dişlisinde Meydana Gelen Hasarın Analizi
114205018 Mustafa Emdirme
Z-Rot Üzerinde Oluşan Gerilmelerin Analizi
114205008 İbrahim Öncül
Otomobil Klima Sisteminin Farklı Devirlere Bağlı Olarak Soğutma Performansının Analizi
104206004 – Volkan Üngör
104206012 – Esra Durmuş
104206024 – İbrahim Muhacır
104206025 – Samet Değirmencioğlu -
2013-2014 Bitirme Projeleri
YIL KONU YAZAR TÜR 2014 Direkt Enjeksiyonlu Bir Dizel Motorda Üç Boyutlu Yanma Modellemesi Gökhan Ocaktan Lisans ÖZET
İçten Yanmalı Motorlarda tasarım ve ürün geliştirmek amacı ile yapılan deneysel çalışmalar hem çok yüksek maliyetlere ulaşmakta, hem de çok zaman almaktadır. Bu çalışmada içten yanmalı motorların modellenmesinde kullanılan açık kaynak kodlu, çok boyutlu sayısal modelleme araçları açıklanmıştır.
İlk olarak CATIA yazılımı ile Antor 6LD 400 tasarımı ve hesaplanabilmesi için basitleştirilmeler yapılmıştır. Daha sonra ICEM ve ANSYS mesh kullanarak meshleme işlemi yapılmıştır. Açık kaynak kodlu HAD analiz programı olan OpenFOAM kullanılarak da analiz işlemleri gerçekleştirilmiştir. 30o, 20o ve 24o deki püskürtme avansları arasındaki basınç ve sıcaklık farklılıkları kıyaslanmıştır. 30o, 20o ve 240 deki püskürtme açıları kıyaslandığında en uygun 200 olan olduğu görülmüştür. Motorun katalog avans değeri olan 240 de iki analiz gerçekleştirilmiştir. n-heptan tek basamaklı bir reaksiyon ile analiz edilmiş ve ardından on beş basamaklı bir reaksiyon mekanizmasıyla analiz edilmiştir. Hesaplama sürelerindeki farklılıklar belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Antor 6LD 400 , Analiz, İçten yanmalı motor modelleme, çok boyutlu açık kaynak kodlu sayısal modelleme, n-heptan yanması