Akıllı lastikler

İtalyan lastik firması Pirelli ağır araçlar için akıllı lastikler geliştirdi. Siber Filo adı verilen bu sistem lastiklerin durumu ve aracın konumu hakkında bilgi toplayabiliyor.

TMS yani lastiğe monteli sensörler lastiğin ısısını ve basıncını ölçebiliyor. Araca yerleştirilen kontrol ünitesi ise verileri analiz ediyor. Bu bilgiler anında sürücüye ve aracı uzaktan kontrol edebilen filo yönetimine aktarılıyor.
Filo yönetimi ise veriler doğrultusunda gerekli durumlarda tamir ve güvenlik önlemlerini ayarlayabiliyor.

Doğru lastik basıncı sürücünün direksiyon ve fren hakimiyetini kolaylaştırıyor. Böylece en ağır yol şartlarında bile sürücünün ve aracın yol güvenliği en yüksek seviyede sağlanıyor. Ayrıca lastiğin ömrü uzatılmakla kalınmıyor, yakıt israfının da önüne geçilmiş oluyor.

Pirelli ağır araçlar için geliştirdiği akıllı siber lastiklerini Brezilya yollarında test etmeye başladı, çok yakında bu lastikler otomobiller için de üretilecek.

Daha fazla: , ,

Copyright © 2012 euronews

İki tekerli otomobiller yolda

 

İki tekerli, elektrikle çalışan sessiz otomobiller 2014’ten itibaren yollarda yerini alacak.

Rahat ve kolay kullanım sunan bu sessiz araçlar park ve trafik sorununu bir nebze azaltacak.

Araba ve motorbisikletin birleşiminden esinlenerek tasarlanan araçların en büyük özelliği sağladığı güvenlik. Hava yastığı, emniyet kemeri ve çelik takviyeli kapılar, hepsi tek tek düşünülmüş.

Bu tasarım harikasının en şiddetli bir çarpma esnasında bile sabit durmasını jiroskoplar sağlıyor.

Araç saatte 193km hız yapabiliyor ve tek batarya ile 320km yol alabiliyor.

19bin Dolar paha biçilen araçtan 2014’te bin adet üretilmesi hedefleniyor.

Elektrikli motosikletler hem doğa dostu hem sessiz hem de bakım ve onarımı daha az masraflı. Tabii bu aracı satın alma imkanınız varsa.

Litvanyalı bir işadamı pahalı fiyata satılan bu araçları nasıl daha uygun fiyata yerel piyasaya sürebilirim sorusundan yola çıkarak eski ve yeniyi birleştiren bir proje geliştirmiş.

Eski Renault Twingo’ların motorunu elektrikli motorla değiştirerek Electron Twingo adlı daha ucuz bir araç üretmiş.

Araçlara bakım onarım hizmeti sunan şirketi iki prototipin ardından şimdi üçüncüsü üzerinde çalışıyor.

Litvanyalı şirketin genel müdürü Donatas Skulskis projeyi şu sözlerle özetliyor:
“Elektrikle çalışan bu modern araçlar hala çok pahalı. Litvanyalılar için satın alınamaz bir değerde. Biz de bunu göz önünde bulundurduk. Renault Twingo’ya elektrikli bir motor yerleştirerek cazip bir fiyata Litvanyalılar için satışa sunmayı amaçlıyoruz.’‘

Şirket 7bin Euro değerindeki bu otomobillerden her ay 20 adet üretmeyi planlıyor.

Daha fazla: ,

Copyright © 2012 euronews

SARTRE projesi: Kara yollarında sürücüsüz araçlara doğru

Avrupa Birliği destekli SARTRE projesi, kara yolunda daha güvenli ve daha rahat bir şekilde ulaşım imkanı sunmayı amaçlıyor. Platooning yani müfreze teknolojisi sayesinde Avrupa’daki otoyollarda araçlar “bir takım” halinde seyahat edecekler. Bu sistemde yalnız tek sürücü bulunuyor. Diğer araçlar en önde bulunan profesyonel sürücü tarafından kontrol edilerek hareket edecek. Bu şekilde kara yolu treni oluşturan araçlarla Avrupa, dikkatsizlik sonucu oluşan trafik kazaların önüne geçmeyi hedefliyor. Peki bu sistem nasıl işliyor? Uzmanlardan dinleyelim.

Şef mühendis Eric Chan:
“Otomobillerin içinde bulunan sensörler, araçların uygun uzaklıkta dizilmelerini sağlayacak. Aktüatörler sayesinde otomobillerin hızlarını ve direksiyonlarını kontrol edeceğiz. Bir iletişim sistemi de araçlar arasında datanın paylaşılmasını sağlayarak gerekli kordinasyonu gerçekleştirecek.”

Böylece konvoya katılan sürücüler, sisteme kilitlenen direksiyonlar sayesinde araçlarıyla yolcu konforunda seyahat edebilecek.

Prjeden sorumlu Itwlinda Wahlstrom:
“Kara yolu treninin en karlısı sürücüler. Güvenli ve konforlu bir sürüş gerçekleştirecekler. Aynı zamanda sürüş esnasında farklı aktivitelerde bulunabilecekler. Magazin derginizi okuyabilir, e-posta gönderebilir ya da film izleyebilirsiniz.”

Uzman Erik Coelingh:
“Mesela önümüze çıkan bir kara yolu trenine bağlanmak istiyoruz. Öncelikle yapmamız gereken müfreze sistemini aktivite etmektir. Daha sonra araçlar kendi aralarında iletişime geçecekler. Şimdi ise bu trenden ayrılmak istiyoruz. Butona basıyoruz ve lider araca isteğimizi gönderiyoruz. Önümüzdeki araçla olan mesafe biraz daha açılıyor. Ne zaman ki sistemden direksiyonu kontrol etme seçeneğini tuşlarsınız, direksiyon artık sizin hakimiyetinizdedir.”

Uzmanlara göre bu teknoloji, on yıl içinde kullanılabilir hale getirilecek.

Daha fazla: ,

Copyright © 2012 euronews